DETTE HAR VÆRT MÅNENDS BILDER :

Denne siden inneholder forskjellige bilder som tidligere har vært på "forsiden", fra turrapporter eller enkeltbilder.
Klikke på linkene under bildene for å se detaljer fra hver tur.

Over: 4 oktober 2014 gikk jeg (Jan Hugo) og Viktor på HollendarAN på Kvaløya.

Over: 14 oktober 2014 gikk jeg (Jan Hugo) og Viktor på Svartnestinden i Balsfjorden.

Over: I høstferien besøkte jeg (Jan Hugo) og Isak, Vorterøya i Nord-Troms (Skjervøy kommune).

Over: 24 August 2014 gikk jeg(Jan Hugo) og Viktor på Rakeltinen i Balsfjord..
Se turrapport og bilder her>

Over: 8 juli 2014 besøkte jeg Bleik på Andøya.

Over: Kvaløya 29 oktober 2013. Jeg gikk fra Buvik til Båneset (midt mellom Buvik og Brensholmen).

Over: 25 sepember gikk jeg min første sommertur til Buren på Kvaløya.
Se turrapport og bilder her>

Over: 19 sepember 2013 besøkte jeg Ansnestindan på Malangshalvøya.

Over: 23-24 August 2013 syklet jeg(Jan Hugo), Viktor og Roger fra Signaldalen til Kilpisjarvi.

13 juni 2013 padlet jeg (Jan Hugo) og Sigmund fra Bellivika på Kvaløya til Gåsvær.
Se turrapport og bilder her>

Over - 29 mai 2013 padlet jeg (Jan Hugo) og Viktor en tur utover Ersfjorden. Bidet er fra ei lita steinstrand, like ved Rødbergneset.

Over - 9 mai 2013 gikk jeg (Jan Hugo), Viktor og Roger opp på Flatsteinfjellet ved Lakselvbukt. En spektakulær tur i fantastiske omgivelser!
Se turraport og bilder her >

7 oktober 2012 - jeg (Jan Hugo) og Tore besøkte Gorzelvtinden ved Andersdalen.
Se turraport og bilder her>

1 oktober 2012 besøkte jeg (Jan Hugo) og Mads besøkte 1000 meters topp i Soltindan. Dette er på Ringvassøya i Karlsøy kommune. Se turraport og bilder her>

Over - 22 og 23  juni 2012 padlet jeg (Jan Hugo) og Sigmund ved Bjarkøy.

Over - 2 juni 2012 gikk padlet jeg (Jan Hugo) og Viktor på sørvest siden av Rebbebesøya.
Se turraport og bilder her>

Over - 22 mai 2012 gikk jeg (Jan Hugo) og Viktor opp på Straumsaksla på Kvaløya.
Se turraport og bilder her >

Over - 20 april 2012 gikk jeg (Jan Hugo) og Sigmund opp på Ullstinden.

Over - 14 april 2012 gikk jeg (Jan Hugo) og Tor fra Tønsvika til Tromsdalen.

Over - 4 mars 2012 gikk jeg (Jan Hugo), Viktor og Tor opp på Kvannfjellet i Malangen.
Se turraport og bilder her >

Over - 3 mars 2012 gikk jeg (Jan Hugo), Viktor og Tor opp på Kvannfjellet i Malangen.

Over - 4 februar 2012 gikk jeg (Jan Hugo) og broder Hans Otto, opp på Rismålheia, sør på Kvaløya.

Over - 22 januar 2012 var jeg (Jan Hugo) og Karl Otto og tok Nordlysbilder på Kvaløya.
Dette er tatt ved vatnet over Grøtfjord, retning sør.

Over - 8 Januar 2012 overnattet jeg i mitt Hilleberg Akto telt, nord på Tromsøya.
Tok litt forskjellige nattbilder. Her er et av dem.

Over - 4 November 2011 gikk jeg (Jan Hugo) opp fra Synnøvjord i Kattfjorden og opp på Synnøvjordtinden .
Se turrapport og bilder her>

Over - 8 November 2011 gikk jeg (Jan Hugo) og Tor gikk opp innover Blåmannsvikdalen på Kvaløya.

Over - jeg (Jan Hugo) gikk opp på Lille Blåmannen og Stålhovet på Kvaløya.

23 september 2011 gikk jeg (Jan Hugo) og Tore opp på "Djæveltanna" eller Søndre Småtindan i Kattfjorddalen.
Se turrapport og bilder her>

4 september 2011 - jeg (Jan Hugo) og Sigmund gikk fra Kvaløyvågen og til Likvika (rett sør for Gåsvær).

Over - 25 & 26 August 2011 padlet jeg (Jan Hugo) og Viktor fra Mikkelvika på Ringvassøya til Hersøya. Neste dag padlet vi til Nordkvaløya og gikk opp på fjellet Skjærviktinden. Vi besøkte Måsvær og padlet tilbake til Mikkelvika.

Over - 24 August 2011. Jeg (Jan Hugo) og Tore gikk den klassiske "Soria Moria" turen langs Storsteinnestindan på Kvaløya. Se turrapport og bilder her>

Over - 7 August 2011. Jeg (Jan Hugo), Isak og Jaana gikk til Blåvatnet ved Sørlenangsbotn.
Se turapport og bilder her>

Over - 26 juli 2011. Jeg (Jan Hugo) gikk en kveldstur opp på Nordfjordtinden i Nordfjorden/Kattfjorden på Kvaløya.

Over - 19 juli 2011 gikk jeg (Jan Hugo) gikk en kveldstur opp på Middagsfjellet og Storholten. Disse ligger over Grøtfjorden på Kvaløya. Se turapport og bilder her>

Over - 11 og 12 juni 2011 padlet jeg (Jan Hugo), Viktor og Sigmund kajakk i Stefjorden, Tysfjord.
Se turapport bilder og her>

Over - fra Ørnfløya på Brensholmen, søndag 22mai.

Over - 14 mai 2011. Fra Kvænan på Senja (sør, Torsken kommune).
Se turrapport og bilder her>

Over - 17 mars 2011. Fra Sæterelvtinden på Reinøya. Under ser man Finnkroken.

Over - 15 februar 2011. Kraftig nordlys over Kaldfjorden ved Tromsø. Bak til høyre ser man Store Blåmannen og på venstre side, Ersfjorden (Buren, Melketinden, Brattbergtinden). Se også "Nordlys">

Over - testet ei ny linse, SAMYANG 14 mm / 2,8.
Linsa synes å være merkbart skarpere en feks TAMRON 10-14 mm.

Over - fra en fototur til Rakkenes på Kvaløya, 28 desember 2010.
Kamera er Canon 7D. Linse Tamron 10-24.

Over - på vei opp til Rødtinden på Kvaløya, 12 desember 2010.

Over - pga ingen turaktivitet (sykemeldt) så må jeg sette ut gamle bilder :-) Dette er tatt i fra den fasinerende plassen Skeivåg i desember 2009, se link: http://ryggsekk.net/turer/skeivag-12des09/skeivag.htm

Over - fra en kveldstur til Tromvik, sommeren 2010. Flere "tilfeldige sommerbilder" ligger her>

Over - 24 juni 2010. Jeg (Jan Hugo) og Viktor gikk fottur opp på Smalaktinden, Lavangsdalen i Balsfjord kommune. Se turrapport og bilder her>

Over - 29 juni 2010. Jeg (Jan Hugo), Oddgeir og Jarle padlet fra Oldervik til Snarby. Pga. bølger så lå kamera mest nedpakket, dvs. får bilder fra turen. Oddgeir hadde med en sprutsikker kamera. Her er en ekstern link til Oddgeirs bilder fra turen>

Over - 15 juni 2010. Jeg (Jan Hugo) og Viktor gikk fottur opp på Henriktinden, på østsiden av Balsfjorden.
Se turrapport og bilder her>

Over - 8 juni 2010. Jeg (Jan Hugo) og Viktor gikk skitur opp på Storstolpan på Kvaløya. Se turrapport og bilder her>

Over - 14 mai 2010. Jeg (Jan Hugo), Viktor og Bent gikk opp på Vassbrundtunden (eller Leirtinden) i Malangen. Se turrapport og bilder her>

Over - 7 mai 2010. Jeg (Jan Hugo), Sigmund og Ann-Eva padlet en tur utover Ersfjorden  i nydelig vårvær.
Se turrapport og bilder her>

Over - 24 April 2010. Jeg (Jan Hugo) og Oddgeir gikk opp på Sorbmegaisa, som ligger over Djupvik i Kåfjord. Se turrapport og bilder her>

Over - 10 April 2010. Jeg (Jan Hugo) og Viktor gikk opp på Kebnekaise, Sveriges høyeste fjell.

Over - 6 April 2010 klokka 23. Spennede nordlys over Tromsø. Dette bildet er tatt ved Langnes, like ved flyplassen i Tromsø.

Over - 27 mars 2010 arrangerte Cafe FLYT i Tromsø sin årlige topptur. I år gikk turen opp på Stetinden i Sør-Lengangen. Også i år samarbeidt værgudene. med sol og puddersnø. Se turrapport og bilder her>

Over - 15 mars 2010. Fra en tur ut til Kattfjorddalen (bla på leting etter nordlys).

Over - 21 februar 2010. Jeg (Jan Hugo), Viktor og Oddgeir og Tor gikk opp på Nonstinden, etter ei hyggelig overnatting på Nonsbu. Se turrapport her>

Over - 23 januar 2010. Jeg (Jan Hugo), Viktor og Oddgeir gikk opp på Skitntinden på Kvaløya.
Se turrapport her>

Over - 6 desember 2009. Jeg (Jan Hugo) og Viktor padlet rundt Grindøya og Håkøya i nydelig desember vær. Se  turrapport her>

Over - 13 november 2009. Jeg (Jan Hugo) gikk opp på Kvitfjell, vest sørvest på Kvaløya (en fottur). Se  turrapport her>

Over - 10 November 2009. Denne tirsdag kvelden  kjørte jeg (Jan Hugo) utover Kvaløya og til fjellet mellom Rekvika og Tromvika. Jeg tok nordlysbilder og overnattet i teltet til neste morgen. Her er flere nordlysbilder fra denne natta >

Over - 24 oktober 2009. Jeg (Jan Hugo), Viktor og Ann-Eva padlet med kajakk ut til øya Håja. Se turrapport her>

Over - 13 oktober 2009. Jeg (Jan Hugo) gikk på skitur opp på Ullstinden.
Se turrapport her>

Over - fra Ersfjordbotn, 5 oktober 2009. Etter noen bilder her, kjørte jeg til Kattfjorden og padlet fra Sjøtun til Lauklines, Tulleng og Vasstrand. Bilder fra denne turen kommer litt senere

Over - 7 september 2009. Et "tilfeldig bilde" av Hollendaren tatt fra balkongen hjemme. Her er en turapport med høstbilder fra Hollendaren, 1 september 2006>
Her er en turrapport med vinterbilder fra Hollendaren, 6 juni 2009>

Over - 29 & 30 august 09. Jeg (Jan Hugo) og vår Jack Russel Terrier Onni gikk fra Russelv i Nord-Lenangen og til Lille Peppartinden. Dagen etter gikk vi mot Lyngstuva og kom tilbake til Russelv fra nord. Se turrapport her>

Over - 20 august 2009 kjørte jeg (Jan Hugo) og Viktor til Jøkelfjorden i Nord-Troms. Neste dag padlet vi inn til breen i bunnen av Isfjorden. Senere gikk vi opp på Øksfjordjøkelen  Neste dag gikk vi gjennom Skalsadalen, til Langfjorhamn. Se turrapport her>

Over - 7 august 2009 kjørte jeg (Jan Hugo) og Viktor kjørte inn til Rognli i Signaldalen og gikk til Gappo hytta. Neste morgen gikk vi opp på fjellet Paras. Se turrapport her>

Over - 18 juni 2009. Jeg (Jan Hugo) gikk en kveldstur opp Sørtinden ved Rekvika, Kvaløya. Fra Sørtinden har man imponerende uksikt, bla. mot hus nede på Madseng. Se turrapport her>

Over - jeg (Jan Hugo), Viktor og Oddgeir gikk på en skitur opp på Storsteinnestinden på Kvaløya . Turen var med kajakk fra Ersfjordbotn til Storsteinnesvika, og så opp på ski.
Se turrapport her>

Over - 6 juni 09 gikk jeg (Jan Hugo) og Mika gikk en skitur opp Hollendaren på Kvaløya.

Over - 22 mai 09 gikk jeg (Jan Hugo) og Mika gikk en skitur opp Andersdaltinden.

Over - 30 april 09 padlet jeg (Jan Hugo) en tur fra Rekvika på Kvaløya og et stykke innover Ersfjorden. Se turrapport her>

Over - 2 mai 09. Jeg (Jan Hugo), Viktor og Oddgeir tok en skitur opp på Middagstinden ved Vikran, Malangshalvøya. Bildet over er tatt fra sykehuset i Tromsø, Breivika.
Se turrapport her>

Over - 27 April 09. Jeg (Jan Hugo) og Viktor gikk en kveldstur opp på Durmålstinden / Durmålsfjellet på Kvaløya. Se turrapport her>

Over - 3 april 2009 gikk jeg (Jan Hugo), Oddgeir og Arild opp på Kavringtinden ved Lyngseidet. Se turrapport her>

Over - 22 mars 2009. Jeg (Jan Hugo), Viktor, Jarle, Oddgeir og Arild gikk opp på Klemmartindan "983" i Malangen, Balsfjord kommune. Se turrapport her>

Over - fra Blåmannsvika på Kvaløya, 5 mars 2009. Store Blåmannen til høyre. Hollendaran i midten og Styrmannstinden til venstre. Flere bilder fra denne turen finns her>

Over - en fin kveld i midten av februar kjørte jeg til Ersfjorden og tok noen nordlys-bilder. Her er et av dem. Flere bilder er her>

Over - i desember, januar og februar har jeg vært på noen kveldsturer og overnattingsturer. Dette for å teste mitt nye Hilleberg Unna telt og for å ta nattbilder (månelys og nordlys). Bildet over er fra 2 februar 08 ved Blåmannsvika på Kvaløya. Jeg har laget en serie bilder fra turerne som du kan se her>

Over - fra en tur opp på Stålhovet på Kvaløya, søndag 18 januar 2009. Se turrapport her>

Over - fra Rødtinden, tirsdag 23 desember 2008.

Over - søndag 14 desember 2008 gikk jeg (Jan Hugo) og Viktor gikk opp på topp Storsteinnestindan "884" (1,5 km øst for Storsteinnestinden, 1017 moh). Fantastisk lys denne dagen. Se turrapport her>

Over - 1 november 2008 gikk jeg (Jan Hugo) og Viktor gikk fra Vasstrand på Kvaløya og opp på Breidtinden. Se turrapport her>

Over - 5 oktober 2008 gikk jeg (Jan Hugo) og Onni (vår Jack Russek  Terrier) til Laukviktinden, nord på Kvaløya.
Se turrapport her>

Over - 16 september 2008 tok jeg (Jan Hugo) og Paul en ettermiddagstur på Tromtinden på Kvaløya. Se turrapport her>

Over - 14 september 2008 besøkte jeg (Jan Hugo) og Tore, Lavangstinden ved Sjursnes.

Over - 29 August 2008 padlet jeg (Jan Hugo) og Viktor over Raftsundet og inn i Trollfjorden. Vi besøkte også Trollfjordhytta (DNT). Se turrapport her>

Over - fra en koselig familietur til sørsiden av Grøtfjorden på Kvaløya, søndag 24 ausgust 2008.

Over - søndag 3 August 2008 gikk jeg (Jan Hugo) og Tor oppe på Møysalen (Norland fylke) i Vesterålen. Møysalen ligger på Hinnøya, Norges største øy. Spennende tur i kjempebra vær!
Se turrapport her>

Over - tirsdag 29 juli 2008 var jeg (Jan Hugo) og Tore oppe på Orvasstinden på Kvaløya. Dette bildet viser Store Blåmannen som ligger sør for Orvasstinden. Se turrapport her>

Over - mandag 21 juli 2008 var jeg (Jan Hugo) og Viktor oppe på Lille Piggtinden ved Lakselvbukt. Se turrapport her>

Over - 13 juli 2008 tok jeg (Jan Hugo) og Onni (vår Jack Russel terrier) en tur opp på Sørtinden på  Kvaløya. Se turrapport her>

Over - 3 juli 2008 gikk jeg (Jan Hugo), Viktor, Oddgeir og Tor opp på Middagstinden i Lakselvdalen. Se turrapport her>

Over - søndag 29 juni 2008 gikk jeg (Jan Hugo) og Onni (vår Jack Russel terrier) en på tur på Kvaløya igjen. Vi besøkte Madseng og Mellomtinden. Se turrapport her>

Over - onsdag 4 juni 2008 padlet jeg (Jan Hugo), Viktor, Oddgeir og Jarle en kveldstur utover Ersfjorden og til Sandholmen. Se turrapport her>

Over - 21 mai 2008 padlet jeg (Jan Hugo) og Sigmund i området Hillesøya, Sommarøya og Brensholmen. Vi fikk perfekt padlevær og besøkte nydelige strender. Se turrapport her>

Over - 14 mai 08 tok jeg og 6 kamerater tok en kveldstur opp på Steinskardtinden (817 moh) på Kvaløya. Se turrapport her>

Over - 5 mai 2008 tok jeg og 3 kamerater en kveldstur opp på Buren (802 moh) på Kvaløya.

Over  - Stor-Kjølen, 26 April 2008. Se turrapport her>

Over  - Mårfjell, 13 April 2008. Se turrapport her>

Over - med "cafe flyt" opp på Gillavarri, 29 mars 2008. Se turrapport her>

Over - en vindfull tur opp på Fagerfjellet, søndag 9 mars 2008. Se turrapport her>

Over - etter mange helger med dårlig vær, jobbvakt osv. ble det endelig 2 mars 2008 og en skitur opp på Skitentinden på Kvaløya. Se turrapport her>

Over - lørdag 9 februar 2008 kom jeg hjem fra en rask skitur opp på Rødtinden (Kvaløya). Det var nydelige farger mot vest og jeg stoppet og tok noen bilder fra fjæra ved flyplassen.
Se bilder her>

Over - 31 desember 2007 (i mangel av snø) tok jeg og Viktor en padletur rundt Håkøya og Grindøya i nydelig desemberlys. Se turrapport her >

Over - et "forsøk" på skitur, 26 desember 2007. Snøen manglet så det ble kun noen bilder av det fine lyset mot sør. Se turrapport her >

Over - luftetur med hunden utover Ersfjorden, 9 November 2007. Se bilder her >

Over - fra en luftetur med hunden rundt sydspissen av Tromsøya, 3 November 2007.
Se bilder her >

Over - prøvde for første gang å ta noen nordlysbilder, 29 oktober 2007. Se bilder her >

Over - fra Gjømmerdalsbreen og Gjørmertinden, 26 oktober 2007.  Se turrapport her>

Over - fra Sørfjorden og Rasmustinden, 5 oktober 2007.  Se turrapport her>

Over - fra Ramnafjellt på Kvaløya, 18 september 2007.  Se turrapport her>

Over - fra Grøtfjorden på Kvaløya, 19 August 07.

Over - den 6 August var jeg og Tore på.  Se turrapport her>

Over - den 29 juli var jeg, Jaana, Isak & Onni oppover Finnlandsfjellet.

Over - jeg besøkte Nortinden på Kvaløya, 29 juli 2007. Se turrapport her>

Over - fra en liten padletur i Sandnessundet,23 juli 2007.

Over - Kvænangen, 7 juli 2007. Skorpa kirke. Se turrapport her>

Over, 2 bilder - Kvænangen, 7 juli 2007. Skorpa med Kvænangstindan bak.

Over - en uforglemmelig tur opp på Jiehkkevarri, 2 juni 2007. Se turrapport  her>

Over -  midnattsoltur på Storheimfjellet - 22 mai 2007. Se turrapport her>

Over -  Slettinden i Balsfjorden - 13 mai 2007. Se turrapport her>

Over -  Rødtinden 29 April 2007.

Over -  Styrmannstinden, 22 april 2006. Se turrapport her>

Over -  Rødtinden 9 April 2007.

Over -  19 mars 07. Rundtur Slettelva-Kjølen-Rødtinden. Se turrapport her>

Over -  Rødtinden 18 mars 07.