STORSTOLPAN (974 moh)
   8 juni 2010

Turen startet fra hjemme (Tromsøya) tirsdag ettermiddag klokka 17. Litt før klokka 18 parkerte vi bilen ved Gløshaugen (over Rekvik, se kart). Skituren starter kl 18 (på høyde ca 277 moh). Det var lite snø de første 2,5 kilometer, så vi bar ski på ryggesekkene våre. Klokka 19 var vi sør for 355 vatnet og på 450 moh. Her var det fin snø. Ski og skisko kom på, fjellsko sko tilbake på en stein. Vi gikk på ski opp til ca 900 moh. Det siste stykket er brattere og da er det enklest å la ski stå igjen og gå opp. Jeg gikk med skistaver som støtte, mens Viktor hadde med isøks. Man kan gjerne ha stegjen her (hvis hardt og isete føre).  Vi var på toppen av Storstolpan (974 moh) litt før klokka  21. Fin temperatur, nesten vindstille og fint lys og skyer. Etter 1 time på toppen startet nedturen klokka 22 og vi var tilbake ved bilen klokka 23. Hjemme kl 24. En kjempefin tur, siste skituren denne sesongen :-?

Kamera benyttet på turen er et CANON 450D, linse 10-24 mm. Bildene er redusert til bredde 800 piksel.

Over har jeg laget et 360 grader panorama-bilde fra toppen av Storstolpan. Klikk på bildet for å zoome. Bruk baren i bunnen for å bevege deg rundt.